امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

آیا فرد متقاضی ویزا، جزئیات مهم تغییر وضعیت سلامتی خود را برای دریافت ویزا فاش نکند دچار مشکل میشود؟

آیا فکرمیکنید اگر یک فرد متقاضی ویزا، جزئیات مهم تغییر وضعیت سلامتی خود را برای دریافت ویزا فاش نکند، دچار مشکل می شود؟ یا زمانی که یک ویزا دریافت می شود متقاضی موظف به  ارائه اطلاعات بیشتر به دپارتمان مهاجرت نمی باشد؟

تصمیمات اخیر دادگاه فدرال در خصوص پرونده میترا. نشان می دهد که این موضوع  به جرم " سکوت کردن" و " فاش نکردن تغییرات قابل توجه " کاملا ریسک پذیر باشد.جریان این پرونده از این قرار بوده است که این فرد ادعا داشته است که پیش از گرفتن ویزا از بیماری کلیوی خود اطلاعی نداشته است.او اقامت استرالیا را با ویزای 475 دریافت کرده بود و پس از مدت کوتاهی از شروع اقامتش در استرالیا، به بیمارستانی برای انجام دیالیز رفته بود. بر حسب تصادف یکی از پزشکان بیمارستان، پزشک معتمد اداره مهاجرت نیز بوده که با فرستادن گزارش از این شخص باعث لغو ویزای وی شد.

متقاضی پس از لغو ویزا که هم توسط دادگاه محکمه و هم دادگاه فدرال تائید شده بود ، بر مبنای اینکه از وضعیت سلامت خود پیش از دریافت ویزا اطلاعی نداشته، شکایت کرد. اگرچه این ادعا از طرف دادگاه فدرال قاطعانه رد شد.

طبق بند 104 قانون مهاجرت تغییر وضعیتی که در جواب پذیرش ویزا موثر باشد، باید از زمان شروع درخواست ویزا تا پس از دریافت ان نیز گزارش داده شود. در این مورد نیز متقاضی از بیماری کلیوی خود ماه ها پیش از مهاجرت به استرالیا و شروع درخواست خود اطلاع داشته است.در نهایت دادگاه اعلام کرد که ادعای فرد در مورد عدم اطلاع از وضعیت سلامتی اش، او را از وظیفه ی ارائه گزارش تبرئه نکرد.

این موضوع نشان میدهد که ارائه اطلاعات اشتباه و به روز نکردن اطلاعات در درخواست ویزا زمانی که تغییر شرایط چشم گیری رخ می دهد می تواند حق ویزای فرد را باطل کند.

 

جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

 

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top